Om oss

fredag 16 april 2010

Somna utan gråt


Det har gått några dagar sen jag skrev här sist. Eller tom en vecka .
Jag åkte aldrig på utbildningen i fredags, då Simon höll mig vaken större delen av natten. Tillbringade istället en skön dag med Josefine. Simon gungade för första gången den dagen med. Och han gillade det.
Under veckan har vi hämtat vår kökssoffa som vi inhandlade i lördags, hämtat en soffa till trägårn och en skänk till hallen. Så nu har vi möblerad om lite granna här hemma.

Simon har gjort lite framsteg i utvecklingen med. Idag kom han på hur han kan ta sig fram på mage. Han kryper inte, men har hittat ett eget sätt.
Han sitter också mycket bättre nu.

Just nu försöker vi införa nattnings-rutiner här hemma. Simon har jätte svårt för att somna på egen hand, utan man måste gå runt med han i famnen och sjunga för att han ska kunna komma till ro. Då jag inte är så mycket för skrik-metoder har jag köpt en bra bok som heter "Somna utan Gråt" som visar lite olika sätt hur man kan hjälpa barn att komma till ro.

Planer för helgen:
Fixa i trädgården och NJUTA!!!

Inga kommentarer: