Om oss

måndag 14 september 2009

Utskriven från BB, föräldrarum nästa

Nu är det lite mer än 3 dygn sedan Simon kom till världen.
Idag blev jag utskriven från BB.
Så nu har vi flyttat in i ett litet föräldrarum utanför neonatalavdelningen.
Simon ligger kvar där han har legat hela tiden.

Då Simon ska ha mat var tredje timme, och jag helst ska försöka amma han samtidigt, hinner vi knappt något annat än just att mata och vila.

Idag var Markus och jag en sväng i huset och hämtade lite mera kläder, lakan och annat smått och gott.

Det här har hänt med Simon idag:
  • Hans elektroder för övervakning av hjärtrytmen togs bort.
  • Penicillinet blev utsatt.
  • Han slipper sitt dropp eftersom han inte kräks längre och äter större mängder mat.
  • Maten ökades till 30 ml/gången
  • Han har sugit på bröstet två gånger och fått i sig ca 5 ml varje gång =)

Och jag har fått igång mjölkproduktionen.

Nu måste jag försöka sova. Jag är nämligen helt slut. Markus sussar redan sött och låter som en fet gris.

Inga kommentarer: