Om oss

söndag 8 mars 2009

4 mån

Ja, tänk det har redan gått 4 mån sedan bröllopet. Känns som det inte alls var sådär jättelänge sedan vi gick upp för altargången. Kan ibland bara sitta o känna känslan.

Igår fixade jag vår bildörr på Renaulten, från ena diket till det andra.
Låset hade slutat fungera så vi stängde dörren med ett spännband genom bilen till andra dörren. Så jag köpte ett lås o bytte det, men råkade bryta av en liten detalj så dörren inte gick att öppna från utsidan.
Whatever! lixom tänkte jag då. Problemet är bara det att när jag drog åt sista skruvarna o skulle slänga igen dörren, kom jag åt med skruvmejseln på säkringen för barnlåset, så nu går det ju inte att öppna dörren inifrån heller. Men vi slipper ju iaf spännbandet=)
Allt detta borde ju resultera i att den kunde fungera som rallybil i slutet av april, men EM hävdar att så inte blir fallet. jaja, besiktas skall den iaf sista mars så får vi väl se "domen" om den skall säljas/skrotas eller om den skall få vara i livet ett tag till.

//Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

smidig som vanligt markus!
ja tiden går fort. var det verkligen fyra månader sen? igår var det exakt fem månader tills vår bröllopsdag. känns som man borde känna sig mer stressad. men men =)

Unknown sa...

spännband.. du ser det är inte fel att vara i trucker branchen... hahaha / David Wreland