Om oss

söndag 9 januari 2011

Ut med julen!

Nu har vi tagit undan granen och tagit bort allt annat julpynt på övervåningen. Det blev mycket ljusare när vi bytte ut julgardinerna. Och det känns lite tomt där granen stod.
Jag har också lyckats sätta upp de mörkläggningsgardinerna i Simons rum som vi köpte igår. Vi hade filtar där innan, men det är mycket smidigare och snyggare med rullgardinerna.

Egentligen hade vi tänkt åka på möte imorse, men vi kom knappt runt huset innan vi typ halkade av vägen. Så Simon och jag fick gå in igen, medan Markus fick hämta massa sand och försöka få hem bilen igen. Han lyckades till slut.

Imorgon ska jag till Barnmorskan igen. Ska bli kul att få höra bäbisens hjärtljud igen. Och se om allt är som det ska.

Vill också gratta Mia och Christian som fick en übersöt liten dotter igår eftermiddag. Längtar tills vi kan ha bebis-dejt.

Våra planer för imorgon:
MVC, besök hos Wetterstrands och sedan får vi nog handla lite blöjor och våtservetter.

Jag vill gärna åka till tygladan och köpa en massa tyg för att sy nya gardiner. Vi fick en symaskin i Julklapp så nu vill jag sy en massa...Men vi får se vad jag orkar...

Inga kommentarer: