Om oss

tisdag 10 november 2009

Simon 2 månader idag

Idag är det 2 månader sedan Simon föddes. Han är en jättefin go kille med mycket temperament. Jag undrar vem han kan ha fått det av, då han har en sån lugn pappa. Och jag är väl lugnet själv??? ;)

Våran lille ögonsten har Kolik. Vill du läsa mer om det kan du klicka här.
Först trodde vi att det berodde på att hans tarmar är lite omogna än och överkänsliga mot komjölk. Men det gav resultat i nått dygn men nu skriker hann igen. Jag äter dock fortfarande helt mjölkfri kost efter läkares inrådan.

Vi har testat det mesta för att underlätta för Simon. Men när han har så jätteont och bara skriker och är helt okontaktbar, hjälper ingenting. Det är hemskt att bara kunna titta på när han skriker så. Och det tär fruktansvärt mycket på tålamodet.
Eftersom han knappt sover nu, hinner jag i stort sett inte sova någonting. Och tålamodet blir ju inte bättre av sömnbristen.

I förra veckan var vi på barnmottagningen i Uddevalla och fick träffa en läkare för att säkerställa att det "bara" var kolik. Jag uttryckte min frustration över att inte kunna hjälpa Simon och att jag snart inte orka höra han skrika mer. Då skickade dem oss till Näl för avlastning och observation över natten.
Man kom fram till att det var kolik och skickades hem.

Jag hoppas verkligen att Simon inte skriker så mycket idag, morgonen har varit ok. Nu sitter han och sover i mitt knä...

1 kommentar:

Josefine sa...

Stackars liten! Och det måste vara jobbigt för er att inte kunna göra något. Men ändå skönt att veta varför han skriker. Han verkar inte ha lyssnat på mig och anna. Vi bestämde ju att han skulle vara lugn och så. Fast han är ju söt ändå =)